درد قفسه سینه اطفال

درد قفسه سینه منابع متنوعی دارد و تقریبا هر ساختار در قفسه سینه می تواند درد ایجاد کند. این شامل ریه ها، عضلات دیواره سینه، دیافراگم و مفاصل بین دنده ها و سینه می شود. آسیب، عفونت و تحریک به هر یک از این بافت ها می تواند مسئول درد قفسـه سینه باشد. گاهی اوقات، درد ممکن است به نواحی دیگر نیز سرایت پیدا کند. درد قفسه سینه نیز ممکن است نشانه ای از استرس یا اضطراب باشد. به ندرت، قلب منبع درد قفسه سینه در کودکان است.

درد قفسه سینه ممکن است نشانه یک بیماری زمینه ای جدی باشد. خوشبختانه، بیشتر درد قفسه سینه در کودکان به علت بیماری های خوش خیم یا غیر واگیر محدود است. در ادامه مقاله لیست برخی از بیماری های رایج که می تواند باعث درد قفسه سینه شود خواهد آمد.

کاستوکاندریت

كاستوكندريت ثانويه به علت التهاب “مفصل” بين سينه و دنده است. این خصوصا در دختران نوجوان و قبل از نوجوانی رایج است، اما در هر فردی ممکن است رخ دهد و اغلب ناشی از بیماری ویروسی یا سرفه مکرر است، علائم تنفسی فوق اغلب همراه با این بیماری است و ممکن است چند هفته طول بکشد. امکان دارد در هنگام استنشاق یا بیرون دادن هوا دچار درد شدید شوید، اما دشواری در تنفس نادر است و باید باعث تشخیص سایر موارد شود. مشخصه کاستوکاندریت، حساسیت به فشار روی مفصل کیستوادار است که به فشار در دو طرف قفسه سینه مرتبط است. درمان به طور معمول شامل یک دوره دو تا هفته ای از داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن می باشد.

علت ها

آسیب به عضلات و استخوان های دیواره قفسه سینه می تواند علل بسیاری داشته باشد. برخی از آنها مانند یک ضربه مستقیم در یک رویداد ورزشی یا سقوط مشهود هستند. دیگر علل کم اهمیت عبارتند از: اشیا سنگین بلند کردن، سرفه مکرر یا ورزش هوازی شدید که همه می توانند موجب فشار بر عضلات رباط شوند.

درمان معمولا استراحت و مسکن های ضد درد است. در صورت آسیب و درد قفسه سینه، شدید، مداوم یا همراه با مشکل تنفس، با یک پزشک مشورت کنید.

استرس یا اضطراب

اگر چه تعداد کمی از مردم باور میکنند که استرس می تواند این علامت نگران کننده را ایجاد کند، درد قفسه سینه مرتبط با استرس واقعا متفاوت از یک سردرد مربوط به استرس است. درد اغلب گنگ و مبهم یا نامشخص است و بدتر از استرس یا اضطراب است.

سایر عوامل تنش زا عبارتند از از دست دادن بستگان نزدیک ، امتحانات مدرسه و “جدایی و یا پایان یک رابطه عاشقانه.

اغلب استرس می تواند درد قفسه سینه را بدتر از چیزی که هست به نظر برساند. مهم ترین موضوع ، کشف این است که آیا درد قفسه سینه علت ِاضطراب است یا نتیجه ی آن است.

رفلکس اسید

می تواند درد معده یا قفسه سینه ایجاد کند. گاهی اوقات به عنوان احساس سوزش در زیر سینه ظاهر می شود، هرچند ممکن است کودکان به درستی این علامت را توصیف نکنند.

درد در رابطه با وعده های غذایی ممکن است متفاوت باشد. در حال حاضر بسیاری از داروهای تجویزی و بدون نسخه موجود برای درمان ریفلاکس اسید وجود دارد.

سندرم درد ناگهانی

یک بیماری خوشخیم با علتی ناشناخته. اغلب در نوجوانان اتفاق می افتد و همراه با شروع ناگهانی و شدید درد در ناحیه قفسه سینه یا پشت آن مشخص می شود.

با نفس عمیق درد قطع می شود . چندین دقیقه طول می کشد و خود به خود حل می شود.
. چندین بار ممکن است در روز رخ دهد.

اگرچه علت آن هنوز مشخص نیست، اما این سندرم دارای عوارض جانبی قابل توجهی نیست. درمان خاصی وجود ندارد و تعداد دفعات رخ دادن آن معمولا بعد از دوران نوجوانی کاهش می
یابد.

اکوی قلب جنین چیست؟؟

مجله سلامت قلب دکتر سپیده پزشکی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ بیماری های مادرزادی قلب و CMRI از سوئیس